KIA ORA - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van WenE Nieuwenkamp - WaarBenJij.nu KIA ORA - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van WenE Nieuwenkamp - WaarBenJij.nu

KIA ORA

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg WenE

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

'KIA ORA' stond er met grote letters in de aankomsthal van het Aucklandse vliegveld. Het is de algemene groet van de Maori, de oorspronkelijke bewoners van NZ. Letterlijk vertaald is het 'goede gezondheid / wees gezond'.
Met onze gezondheid zat het wel goed, maar de reis van Bangkok naar Auckland duurde al met al 26 uur en deed wel een aanslag op ons wakend vermogen. Bovendien overschreden we wederom 6 tijdzones. Het was dus niet gek dat we achter in de taxi (die ons naar de camperverhuurder bracht) als een blok in slaap vielen.
Nu, 4 dagen later zijn we wel over onze jetlag heen en zitten we niet meer om 4 uur 's nachts klaarwakker rechtop in bed. Alhoewel 'elk nadeel heeft zijn voordeel' het is dan 16.00 uur in Nederland en kun je 'live' skypen naar het thuisfront.

Inmiddels hebben we al aardig wat kilometers met onze camper gereden. Het links rijden begint al aardig te wennen, alhoewel ik vanmorgen bij het wegrijden van de camping, er pas na zo'n 300 meter achter kwam dat ik aan het spookrijden was. Gelukkig waren we niemand tegen gekomen! De wegen zijn hier overigens rustig, je kunt hier met onze camper ook niet harder rijden dan 80 km. Iedereen houdt voldoende afstand en haalt zeker niet in als er onvoldoende zicht is. Opvallend is trouwens dat veel mensen een praatje met je willen maken, erg leuk.
Onze eerste camping lag aan de oostkust aan de Pacific (stille oceaan) en de volgende aan de westkust, de Tasmanzee. We crossen dus over het Noordereiland en kijken onderweg onze ogen uit naar steeds maar weer prachtige vergezichten met water(vallen), heuvels en bergen. Dat alles voorzien van voor ons vreemde bomen en planten. Zelfs de bermen staan vol met planten die wij in Nederland met grote moeite kunnen opkweken.
Geweldig was het ook om in het donker met een bootje door een grot te varen met talloze glimwormen aan het plafond.

Helaas stonden we vandaag voor de wegens verbouwing gesloten deuren van de Art Gallery in New Plymouth. Morgen belooft het weer een mooie dag te worden (tot nog toe bijna steeds zon gehad) en gaan we een lange wandeling maken op of aan de voet van de Taranaki vulkaan.

• 29 Januari 2014 - 11:00

Jan En Heleen:

We volgen met veel genoegen jullie reis. Helaas op afstand.
    Genieten!

Xxxx

• 29 Januari 2014 - 11:03

Huug De Bruin:

Dag Willemien en Eric...
    Leuk hoor jullie eerste ervaringen en verhalen... Ja die planten in de bermen...o.a. Agapanthus..die wordt daar toch gezien als onkruid, maar wij kijken daar anders naar..Zo zijn er meer planten die men daar niet liever aangeplant ziet in tuinen.
    De kant waar jullie nu zijn kennen wij niet.
    Hartelijke groet,
    Ellen en Huug

• 29 Januari 2014 - 11:56

Bernadette:

Wat super om zo te kunnen reizen Wij genieten van jullie reis verslagen. Leuk om zo een klein beetje mee te reizen. Liefs John Bernadette

• 29 Januari 2014 - 17:47

Nolda:

Hallo Erik en Wilhelmina

Wij genieten van jullie reis verslag.
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit,geniet met volle teugen.

Lieve groet

Martin en Nolda

• 29 Januari 2014 - 20:05

Ria:

wat een prachtige reis, leuk om mee te genieten, ik wens jullie nog een heel mooie tijd groetjes ria

• 29 Januari 2014 - 21:26

Tonnie En Ria:

Wat een mooi campertje. Slapen jullie er goed in. Weer een geweldige ervaring toch!!!
    Wat geweldig om samen met jullie mee te reizen. Geniet met volle teugen. Dikke kus. Tonnie en Ria

• 29 Januari 2014 - 22:21

Dick En Ina:

Je verslag was bij de Spam terecht gekomen: hoe dúrven ze!
    Hopelijk zijn jullie nu écht aangekomen.....
    Wat heerlijk lijkt me (Ina) dat, zo'n reis! Veel reisplezier!
    Liefs, Dick en Ina

• 29 Januari 2014 - 23:13

Ineke En Jan:

super om jullie zo te volgen, zal een geweldige ervaring zijn.
    wordt het de komende vakanties een camper?
    De foto's zijn leuk
    dikke kus van ons

• 30 Januari 2014 - 22:09

Ruud R:

Ziet er erg mooi uit.
    NB Zat Eric zelf achter de stuurknuppel van Bangkok naar Auckland (26 uur!)? Lijkt me beter dat Wilhelmien dan in de camper achter het stuur gaat ;-)